fredag 8 februari 2013

Alva 8 år

Min systerdotter fyllde år för någon vecka sedan. Klart att moster gjorde ett kort till henne. Alva dansar balett så självklart fick motivet vara en tjej med tåspetsskor, Alvas högsta önskan.
Kortets stomme är gjort på en overlay, det vill säga att det är genomskinligt, cool effekt tycker jag.







Koret är gjort efter en teknikutmaning inne på Swe scrapbook.

Så här lyder utmaningen:
Overlay

Ofta använder jag cardstock som bakgrund till mina layouter, och ofta är de vita eller i kraft.

Nu tänkte jag utmana er, och mig själv, att använda en overlay som bakgrund till ett alster. En overlay är ett genomskinligt plastark i 30x30cm med mönster på. Du kan skapa en layout, ett kort eller varför inte en Art Journal.

4 kommentarer:

Sara sa...


Det här kortet är verkligen jättefint!!! :) Älskar kombinationen svart och tokrosa.

Blir riktigt sugen på att göra en AJ med inspiration från detta kort.

Kram

Anna sa...

Tack Sara!! Denna färgkombon är helt klart en favorit här också!

Vinterkramen Anna

AnnaB sa...

Superfint! Blir sugen på att plocka fram mina overlays... det känns om det var ett tag sen! Men ja, till layouten med glasögonen skrev jag ut själva fotot på OH-papper och sen är det ett mönstrat papper med text på bakom. Jag använde häftapparaten för att sätta ihop plasten och pappret. Kram kram!

Anna sa...

Tack Anna!! Vet att jag har några fler overlays som ligger och inväntar "rätt" tillfälle att få bli använt

Vinter